Montessori metoda

Privatna predškolska ustanova “International Montessori House” slijedi filozofiju talijanske doktorice Marie Montessori. Ona je razvila jedinstvenu metodu učenja osmišljenu da omogući djetetu da se razvija na holistički način, što znači fiziološki, psihološki i socijalno u isto vrijeme jer je to zapravo jedna cijelina.

Montessori filozofija temelji ljubavi prema djetetu, poštivanju dostojanstva djeteta, i snažnoj želji da pomogne dijetetu ostvari svoj ​​puni potencijal. Dr. Montessori odbacila je percepciju da sva djeca uče na isti način i u isto vrijeme. Umjesto toga, ona je osmislila obrazovni sistem u kojem učitelji pažljivo posmatra dijete i pita: Šta to dijete razumije? Šta je sljedeći koncept koji ovo dijete treba da nauči? Montessori odgajatelji treba da odrede djetetov lični stepen razvoja i individualne interese i potrebe, i pruži mu obrazovne materijale prilagođene potrebama u datom momentu.

Mala djeca doživljavaju periode prolazne osjetljivosti – razdoblja u kojima se dijete najviše zainteresuje za sticanje određene vještine potrebne za njihov razvoj – stoga ih metodološki usmjeravamo na aktivnosti koje zadovoljavaju njihove razvojne potrebe a istovremeno dodatno oplemenjuju njihov fizički razvoj, jezik, motoriku, koordinaciju pokreta, socijalne i emotivne sposobnosti. Montessori obrazovni sistem omogućuje djeci da razviju ove vještine tempom koji je najpogodniji za njih.

Imamo 5 vrsta obrazovnih materijala za područja:

  • Vježbe za praktični život
  • Osjetno područje (područje razvoja čulnih osjetila)
  • Jezik
  • Matematika
  • Područje kulture (uključuje kulturne subjekte kroz historiju, geografiju, biologiju, umjetnost, fiziku, kosmologiju, muziku i fizički odgoj)

 

MONTESSORI RADNI CIKLUS

Šta je to u praksi?

Ono što Montessori program čini jedinstvenim je insistiranje na slobodi unutar prostora koji je veličinom i namještajem prilagođen djeci. Dakle, mi im ne naređujemo mi ih podstičemo i usmjeravamo. Da bismo to uspjeli učinili, na raspolaganju moramo imati, umjesto standardnih 45 minuta, 3 neprekidna jutarnja sata. Između 08:00 i 11:30 sati, kada je koncentracija najjača, dijete samo odlučuje sa kojim materijalima želi da radi, koliko dugo i sa kime želi podijeliti iskustvo, naravno sve pod nadzorom učitelja. Svrha ovog dugog, neprekinutog bloka je omogućiti djeci da sama odaberu sferu zanimanja, i na kraju postanu zaokupljeni radom koji za njih ima posebnu fascinaciju u ovom trenutku razvoja. Prekidi, bez obzira koliko se činila bitna ta alternativna aktivnost, remete krhki razvoj fokusa kod djeteta, njegovu koncentraciju i intelektualno istraživački nagon.

MJEŠOVITE ODGOJNE GRUPE

Grupisanje djece različite starosne dobi u Montessori okruženju je ono što čini dinamiku uspješnog okruženja. To omogućuje djeci da uče jedni od drugih. Starija djeca vole da dijele svoje znanje i omogućuju mlađima da uče od njih. Stariji učenici su veliki uzor za mlađu djece i gledajući starije mlađi nastoje da se ugledaju i takmiče u aktivnostima.

MONTESSORI PRILAGOĐENO OKRUŽENJE

Maria Montessori razvila je okruženje (posebno dizajnirane prostorije-učionice) koje uzimaju u obzir intenzitet, vrijeme razvoja i interese dječaka i djevojčica. Ona je shvatila da djeca koja provode vrijeme u okruženju koje je osmišljeno da podržava njihov prirodni razvoj imaju moć da sama sebe obrazuju. Kasnije je taj proces nazivala samo-obrazovanjem (auto-edukacijom). Godine 1914. je pisala: „Nisam ja izmislila metodu obrazovanja, ja sam samo dala nekoj maloj djeci šansu da žive.“ Naše učionice su dizajnirane i prilagođene specifičnim fizičkim osobinama djeteta. Po Montessorijevoj, u najranijim uzrastima dijete neće da mu se išta pokaže, nego samo da mu se „pomogne u procesu njegovog prirodnog razvoja“. Da se pažnja djeteta ne bi raspršila, odnosno da bi se dijete usredsredilo na određeno učenje, treba mu pružiti potrebnu tišinu i mir u prostoriji u kojoj uči. Posmatrano na taj način ove učionice postaju inkubator nezavisnosti, samopoštovanja, lične odgovornosti, zadovoljstva i mentalnog zdravlja. Više o učionicama možete pročitati ovdje.