Marija Montessori je utvrdila da djeca najbolje uče kroz vlastite aktivnosti koristeći svoja čula. Djeca u Montessori okruženju su aktivni učenici, uče kroz rad, a ne samo kao posmatrači koji gledaju ili slušaju. Djeca na Montessori časovima uče vlastitim individualnim tempom i sukladno vlastitim interesima i sposobnostima. Učenje kao uzbudljiv proces otkrivanja, dovodi do koncentracije, motivacije, unutrašnje discipline, i ljubavi prema učenju. Prema Montessori metodama djeca se stavljaju u starosne grupe (1-3, 3-6, 6-9, 9-12, i tako dalje), formirajući zajednice u kojima starija djeca spontano dijele svoje znanje s mlađima. Prema Montessori filozofiji učiteljica ne treba da pokušava da ulije znanje u glavu djeteta, nego da u kratkim i pojedinačnim razgovorima, objašnjavanjem i pružanjem pomoći u razumijevanju podstiče njihovu radoznalost i usmjerava njihov daljnji rad. U Montessori školama se koriste materijali koji podstiču samostalno riješavanje zadataka, razvijajući logiku, motoriku, pamćenje i slično. Dakle, Montessori škole su usmjerene na učenike, dijete je certar svega dok je kod tradicionalnih škola u centru pažnje nastavnik/predavač.