Program za djecu od 1 do 3 godine:
Raspored programa:
Cijelodnevni program (pet dana u sedmici) Od 08:00 do 17:00 sati.
Djecu je ujutro moguće dovesti od 07:30 sati.
Djeca od prve do treće godine prolaze kroz neverovatan duhovni, intelektualni i fizički razvoj, i nema dvoje djece koja se razvijaju na isti način i istom brzinom. Mala djeca stiču novu svijest o sebi kao posebnim, jedinstvenim bićima. Oni shvataju da je moguće da djelovati i govoriti, ali često oni još uvijek nisu sami u mogućnosti da rade ono što žele. Volja, tek polako počinju da se razvijaju.
Kao prvi stupanj onoga što Dr. Montessori naziva upijajućim umom, jeste um dijeteta koji je u tim godinama kao “spužva” može učiti bez svjesnog napora kroz posmatranje i istraživanje. Dr. Montessori je “re-dizajnirala” koncept učionice razvijajući model u kojem je dijete centar svega, koji podstiče individualizam, ali i aktivno uči u okviru integrisanog nastavnog plana i programa. Ovaj koncept je nazvala prilagođenim okruženjem. To prilagođeno okruženje odrazumjeva neki vid prirodnog okruženja, učionice sa optimalnim dotokom tople i svijetlosti, po mogućnosti park, igralište, vrt u blizini. Prostorije treba da budu prostrane i u njima treba da vladaju mir i tišina kako se ne bi raspršila djetetova pažnja. Djeci je dozvoljeno da se slobodno kreću po učionici i samostalno odaberu materijale sa kojima hoće da rade, odnosno zadatke iz oblasti koja ih zanima.
PRAKTIČNI ŽIVOT
Kada se dijete prohoda, to oslobađa ruke za rad. Njihov novi interes je upravo fokusiran na rukama. Žele da imitiraju ono što vide da odrasli rade, i žele samostalnost. Odrasli će primijetiti da je dijete zainteresovano da se oblači i svlači. Dijete će postati zainteresovano za zadatke kao što su češljanje svoje kose ili razmještanje stvari po kući. Iz razloga što stiče osjećaj za koordinaciju svojih ruku, mala djeca uživaju o obavljanju finih motoričkih pokreta, kao što su nizanje perli i slaganje slagalica. Također uživaju u kuhanju i mogu pomoći u pripremi hrane u školi. Mala djeca vole aktivnosti poput pranja stola, pranja ruku, pranja suđa, čišćenja i slično.
RAZVOJ OSJETILA/ČULA
Na ovoj razini djeteta, Montessori okruženje ima tendenciju da stavi naglasak na aktivnosti koje draže osjetila. Čulo vida kod mlađe dijece simulira se aktivnostima kao što su riješavnje zadatka poput redanja objekata po veličini, obliku, boji, ili slaganja komada slagalice. Mala djeca uživaju u čulnom istraživanju dodira vode, pijeska, zemlje, glina, i raznih predmeta i tekstura. Oni počinju da registruju mirise hrane i cvijeća. Aktivnosti razvoja osjetila imaju cilj da njeguju i razvijaju svih čula podjednako.
JEZIK
Djeca starosti između 18 mjeseci i dvije godine, doživljavaju pravu malu “eksploziju” u smislu bujice govora, sa njima se svaki dan uče nove riječi. Dok su prvobitno naučili da govore u frazama, mala djeca počinju dodavati i proširivati svoj govor. Većina njihovog riječnika je formirana i naučnici smatraju da su dobi treće godine naučili sedamdeset posto rječnika koji će koristiti kao odrasli ljudi. U Montessori okruženju dostupni su im materijali kao što su slikovnice, predmete i slike za imenovanje i slično ali što je najvažnije, djetetu se dozvoljava da slobodno razgovaraju sa vršnjacima kao i sa odraslim na ravnopravnom novou (mala osoba-velika osoba, a ne odgajatelj-dijete).